Iklan Tajaan Penuh PETRONAS Kimanis Petroleum Training Centre (KTC) Sabah Tahun 2023


Kimanis Petroleum Training Centre (KTC): Menyediakan Latihan Kemahiran dan Peluang Kerjaya dalam Industri Minyak dan Gas Sabah

Kimanis Petroleum Training Centre (KTC) merupakan sebuah pusat latihan yang ditubuhkan pada tahun 2011 sebagai inisiatif bagi membangunkan modal insan dalam industri minyak dan gas di Sabah. Pusat latihan ini dikelola oleh PETRONAS Technical Training Sdn. Bhd. dan telah diakreditasi oleh Kementerian Sumber Manusia. Pusat latihan ini terletak di Kimanis Petroleum Training Center Papar-Beaufort Highway.

Program Diploma Kemahiran Malaysia dalam Instrumentasi Perindustrian & Sistem Kawalan Penyeliaan & Kawalan adalah salah satu program yang ditawarkan di KTC. Program ini berlangsung selama 3 tahun dan merupakan program latihan yang membolehkan lepasan SPM mengikuti latihan kemahiran dan memperoleh pengetahuan serta kemahiran dalam bidang tersebut. Yang menariknya, program ini adalah sepenuhnya ditaja oleh PETRONAS, termasuk yuran pengajian,penginapan dan elaun bulanan.

Iklan Penuh Tajaan PETRONAS


Sumber: Petronas.com / infokerjasabah.com

Post a Comment

0 Comments